onsdag 15 april 2009

What's all this Espresso House business anyhow...?

Jaha, då ska man bli fikare nu igen.
Att fika är ett mysterium, jag går (åker) iväg hemifrån, packar alla mina väskor och låter mamman och pappan släpa iväg mig mot närmaste fik (eller café som det heter... kafééé...).
Sen sitter (sover mest) man där ett tag och filosoferar över tillvaron och plötsligt så reser man sig och går hem. Ganska lökigt faktiskt... när man kan vara hemma och gymma istället.


















Sist vi var iväg så vände det lite och jag fick en liten insikt och förståelse för vad detta besök innebär. Pappan satte mig i en av stolarna och jag fick känna lite på miljön och se ut genom de stora genomskinliga väggarna. Jag fick sitta i en stor röd stol som var lite fyrkantig och jättemysig och hade liksom ett läskigt överdrag av något blankt lite kallt material. Skitsnygg var den, det måste vara därför de går dit, för att titta på den fina röda stolen.
Ska nog köpa en eller två när jag blir stor och har växt ur min kärra.

Inga kommentarer: