onsdag 7 oktober 2009

En vanlig dag

Ni undrar säkert hur en cool kille som jag har det en helt vanlig dag. Idag tänkte jag stilla er nyfikenhet!

Kl 6 Mmmm dags att vakna! Torr blöja och mat i sängen hos mamman står näst på tur.

Kl 8 Efter lite mys så bäddar vi sängen = en av mina favoritaktiviteter!

Kl 8.30 Frukost: havregröt med plommonpuré och smörgås med mjukost. Mamman verkar gilla att jag sitter och kämpar med att få upp pyttesmå brödbitar... Är det normalt att föräldrar bara ler åt sina barns dagliga kamp? Borde de inte hjälpa till istället?

Kl 9 Man kan tyvärr inte glida runt i pyjamas hela dagen så tvagning och påklädning kommer efter frukosten. Är kanske lämpligt eftersom pyjamasen tenderar att vara full av diverse matrester då - undrar var de kommer ifrån?!

Tupplur! Försöker sova 1-1,5 timme så jag hinner med lite bus innan lunch. När jag sover ligger mamman på soffan och äter punchpraliner. (Egentligen har jag ingen aning, men visst låter det trevligt?!)

Kl 11.30-12 Lunchen brukar vara helt ok, tex pasta bolognese, men det är helt klart efterrätten som är höjdpunkten: frukt - finns det något godare??

Kl 13-13.30 Brukar det bli dags för nästa tupplur. Jag föredrar att somna i vagnen när vi går promenad, det gungar så skönt. Minst en halvtimme blir det, men ibland slår jag till med två timmar, det är dagsformen som avgör.

Vid tre-tiden är det mellanmål: frukt, smaskens!!!

Hyss, bus, skoj, lek, promenader och andra trevligheter ägnar vi eftermiddagarna åt. Ibland blir jag trött och sover en halvtimme till (man får ju passa på medans man kan!).

Kl 17-18 är det kvällsmat, tex ris och fiskgryta och EFTERRÄTT så klart. Ett och annat kex klämmer jag också.

Efter middagen är det underhållning som gäller. Ibland är det jag som roar och ibland är det föräldrarna som får dra sitt strå till stacken. Vi blandar friskt mellan bloggning, bokläsning, badning, Babblarna mm.

Läggdags! Pyjamas och vällingflaska i föräldrarnas säng innan jag kryper till kojs vid åtta-tiden. Puh, efter en lång dag brukar det vara härligt att få däcka i sin säng.


Vad gör vuxna hela dagarna?
Jo, de går upp, äter frukost, åker till jobbet, kommer hem, tittar på tv, går och lägger sig. Tur man är liten...!

Inga kommentarer: