fredag 6 februari 2009

Pavarotti och jag... eller väck barnen får de smaka

Idag var en spännande dag i vårt hus. Vi fick besök från Olympias BVC dit vi kommer att gå de närmaste veckorna och månaderna.
Farmor och farfar var på besök och de hade med sig en present från Högbergsarna och det var en jättefin bok som pappan sa att han hade läst när han var jätteliten (är i och för sig inte så säker på att han har varit lika liten som jag... kanske hittades han som vuxen under en sten eller bakom ett träd eller nåt...).
På eftermiddagen var vi och fikade på stan (har jag hört berättas) och när vi kom hem hade mamman och pappan lite matmys med Pavarotti i köket och jag fick inte vara med.


















Pappan och jag dansade till Danne Stråhed efter maten så jag somnade gott. Pappan sjöng en stund också, inte världens bästa röst, men ändå. Fina sånger som:

På gator som trampats av Ask och von Platen
På stenar som blickat på Broman, Piraten
På Lundagårds träd som har skuggat Tegnér
På allt har jag kissat och lustfyllt blött ner.

..och inte att förglömma:

Min gode vän Joel,
han är en glad kamrat,
Han har äpplen fram och en kulvert bak.
Min gode vän Joel,
han ser rätt lustig ut.
Man kan kalla honom Knut,
om man vill,
om man vill,
och det vill man.


...och på tal om något helt annat:

Veckans tips 1: Lantbröd från Café Chateau Forêt (S. Storgata 19)!
Veckans tips 2: Caruso med Pavarotti, ganska högt!
Veckans tips 3: Danne Stråhed, allt!

Imorgon ska vi äta brunch på Pålsjö Krog och pappan ska kanske bada i havet? Varför, vi som har så fin balja i badrummet...
Sen på eftermiddagen kommer nog Carolina och Pontus och hälsar på, det ska bli spännande!

Inga kommentarer: